De gezondheidszorg in Nederland is een van de beste in de wereld. Het Zorginstituut werkt er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Daarom is het belangrijk dat uit het basispakket van de zorgverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. Hierin staan we voor een grote maatschappelijke opgave. Want als we willen dat de zorg ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen. Kom bij ons werken en lever jouw bijdrage aan deze uitdaging.
Ga de uitdaging aan
De toegankelijkheid van de zorg staat onder druk. De vraag naar zorg stijgt sneller dan het aanbod. We worden ouder, er komen steeds meer dure medicijnen en ook de kosten voor langdurige zorg stijgen. Dit vraagt om scherpe keuzes. Passende zorg is een manier van samenwerken om ervoor te zorgen dat iedereen ook in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Dat doen we samen met alle partijen om ons heen. Denk aan zorgaanbieders, zorgverzekeraars, universiteiten en patiëntenverenigingen.
Wij zoeken regelmatig bevlogen mensen die een bijdrage aan ons werk willen leveren. Denk bij ons werk aan het beoordelen van geneesmiddelen op vergoeding uit het basispakket. Of onderzoeken wat zorgpartijen, patiëntengroepen en verzekeraars onder kwalitatief goede zorg verstaan en hoe we dat kunnen monitoren. Hoe we zorgdata kunnen verwerken en ontsluiten voor andere partijen. Maar ook hoe we administratieve lasten voor zorgverleners kunnen verminderen, door onder andere de informatie-uitwisseling tussen zorgpartijen te verbeteren.
Hiervoor zoeken we mensen die oplossingsgericht zijn en sterk zijn in netwerken en mensen met elkaar in verbinding brengen. Ben je nieuwsgierig en kijk je met een open blik naar je werk? Dan pas je goed bij ons! Wij hebben regelmatig vacatures. Houd deze pagina dus in de gaten.
Openstaande vacatures
Op dit moment hebben we de volgende vacatures.
Als managementondersteuner bij team Businessapplicatie & IT Services (BIS) houd je je vooral bezig met het ondersteunen van de manager en de collega’s binnen het team. Zij voeren verschillende taken uit voor het beheer van applicaties en IT-diensten binnen het Zorginstituut. Met jouw hulp loopt alles binnen ons team op rolletjes. Jij zorgt ervoor dat alle faciliterende en secretariële werkzaamheden in goede banen worden geleid. Denk hierbij aan het plannen, organiseren en notuleren van bijeenkomsten en vergaderingen. Je bent dan ook verantwoordelijk voor zorgvuldig agendabeheer van het team. Je ondersteunt de teammanager waar nodig. Ook houd je je bezig met documentbeheer en licentiebeheer, waarbij je het overzicht bewaakt van de gemaakte licentiekosten.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 24-32 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.595,43 en € 3.238,72 bruto per maand (schaal 6 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je bent mensgericht, nauwkeurig, klantvriendelijk en weet te verbinden.
Je hebt ruime ervaring met secretariële werkzaamheden en het ondersteunen van het management.
Je bent omgevingsbewust en weet wat er speelt in de verschillende zorgdomeinen.
Je bent flexibel, initiatiefrijk en zoekt graag de samenwerking op.
Je hebt kennis van en ervaring met tools voor online vergaderen en voor het uitzetten van enquêtes en alle Office-producten.
Je hebt minimaal mbo-werk- en denkniveau.
Je bent sociaal en kunt een brug bouwen tussen collega's uit het team en andere medewerkers van het Zorginstituut.
Je hebt goede communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.
Je werkt nauwkeurig en hebt oog voor kwaliteit en detail.
Je hebt cijfermatig inzicht: je kunt financiële overzichten bewaken en werken met Excel.
Als ondersteunend projectsecretaris voor het team Medisch-specialistische zorg (MSZ) werk je voor de programma’s passende oncologische zorg en passende vaatchirurgische zorg. Als ondersteunend projectsecretaris ondersteun je in beide de programma’s de programmasecretarissen. Samen sturen jullie aan op het proces om de opdrachten van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) met kwaliteit op te leveren. Je signaleert op de voortgang, knelpunten en risico’s van de programma’s en stemt deze af met de programmasecretarissen. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt voor de programmasecretarissen én alle intern en extern betrokken professionals en partijen. Ook geef je inzicht in de organisatorische en inhoudelijke samenhang tussen de projecten en ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding en verslaglegging van overleggen. Je bent het eerste aanspreekpunt en de verbinder tussen de 2 programma's. Tot slot beheer je de financiële overzichten en budgetten, en coördineer je de planningen van de werkgroepen en medewerkers.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 32 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met kans op verlenging.
Een salaris tussen € 3165,83 en € 4440,57 bruto per maand (schaal 9 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt hbo-werk- en denkniveau.
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het ondersteunen van complexe programma’s.
Je kunt plannen en organiseren: je maakt een realistische raming van de tijd, mensen en middelen die voor het werk nodig zijn.
Je kunt samenwerken: je zoekt de samenwerking op en zorgt voor overzicht en verbinding tussen de 2 programma’s.
Je kunt goed communiceren: je brengt gedachten vlot, duidelijk en diplomatiek over in woord en geschriftelijk.
Je bent flexibel: je past je eigen gedrag aan bij weerstand of onverwachte omstandigheden.
Je komt te werken bij Zorgevaluatie & Gepast Gebruik (ZE&GG). Als adviseur zorgevaluatie ben je van begin tot eind betrokken bij meerdere zorgevaluaties. Je werkt mee aan het opstellen van een begroting en tijdspad en denkt mee over de uitvoerbaarheid van de zorgevaluatie. Tijdens de looptijd onderhoud je geregeld contact met de projectgroep. Je helpt de onderzoekers om problemen te voorkomen en op te lossen. Je houdt zicht op de voortgang en kwaliteit van zorgevaluaties. Wanneer je knelpunten en systeemproblemen signaleert, zoeken we met het team naar oplossingen. Als adviseur zorgevaluatie maak je onderdeel uit van het Kernteam Zorgevaluatie binnen de projectorganisatie van ZE&GG. Dit kernteam bestaat uit 12 mensen in uiteenlopende functies waarvan 4 andere adviseurs zorgevaluatie.
Wij bieden jou
Je komt in dienst bij Zorginstituut Nederland om bij ZE&GG te werken. Daarbij bieden we jou:
Een uitdagende en maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3.662,77 € 5.586,12 bruto per maand (schaal 11 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt academisch werk- en denkniveau.
Je hebt ervaring of affiniteit met (medisch-)wetenschappelijk onderzoek.
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als trial-/wetenschapscoördinator, PhD, CRA, monitor of een soortgelijke functie.
Je hebt sterke communicatieve vaardigheden en kan goed samenwerken met professionals met uiteenlopende achtergronden.
Je hebt een flexibele, oplossings- en resultaatgerichte werkhouding.
Je hebt het vermogen overzicht te houden over de organisatie en tijdlijnen van meerdere projecten.
Als bestuurssecretaresse start je je dag met een overleg met de bestuurder over de agenda van die week: hoe ziet de week eruit en wat heeft prioriteit? Vervolgens heb je contact met het secretariaat van Zorgverzekeraars Nederland (ZN) of het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) om een bestuurlijk overleg te plannen. Daarna ga je samen met een collega aan de slag met de voorbereiding van de besluitvorming van de Raad van Bestuur (RvB) en verwerk je alle uitnodigingen, brieven en ingekomen stukken. Tussendoor kun je gebeld worden met verzoeken voor afspraken en vragen. Je werkt afwisselend op kantoor en thuis. Op de maandag lunch je samen met je collega’s en praten we bij over alles wat er speelt binnen het team.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.734,10 en € 3.529,72 bruto per maand (schaal 7 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding, zoals officemanagement.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring binnen het complexe stakeholdersveld op bestuurlijk en politiek niveau.
Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met administratief en secretarieel werk op bestuursniveau.
Je toont eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het werk van begin tot eind.
Je kunt plannen en organiseren: je zorgt ervoor dat de benodigde mensen en middelen op het juiste moment beschikbaar zijn.
Je werkt accuraat: je houdt overzicht en werkt precies en zorgvuldig in agendabeheer een dossiervorming.
Je werkt mensgericht: je zoekt samen met de bestuurder naar de beste oplossing en reageert snel en correct in contact intern en extern.
Je komt te werken bij Zorgevaluatie & Gepast Gebruik (ZE&GG). Als communicatieadviseur is het jouw taak om alle communicatie voor ZE&GG in goede banen te leiden. Dat doe je in samenspraak met communicatieadviseurs en inhoudelijk betrokkenen van de ZE&GG-koepelorganisaties en -partners. Je zorgt voor een communicatiestrategie en -stijl die zijn afgestemd op onze doelgroepen. Je voert stakeholdercommunicatie uit en daarbij investeer je in én onderhoud je ons netwerk. Je schrijft teksten en helpt collega’s bij het schrijven van teksten. Ook help je hen bij het kiezen van de juiste vormen voor de boodschappen die we willen uitdragen en de kanalen die daarvoor passend zijn. Daarnaast werk je aan langetermijndoelen van het programma, waarin communicatie een essentieel aspect is.
Wij bieden jou
Je komt in dienst bij Zorginstituut Nederland om bij ZE&GG te werken. Daarbij bieden we jou:
Een uitdagende en maatschappelijk waardevolle functie voor 32-36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3.662,77 € 5.586,12 bruto per maand (schaal 11 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als communicatieadviseur in een complexe werkomgeving.
Je hebt ervaring met het ontwikkelen van complete communicatievoorstellen voor diverse projecten, thema’s, evenementen, et cetera.
Je hebt de drijfveer om met anderen aan een gezamenlijk doel te werken.
Je hebt ruime ervaring met het gebruiken en de inzet van verschillende media, waaronder socials.
Werken bij het Zorginstituut betekent op beleidsniveau bijdragen aan het goed en toegankelijk houden van de zorg. We werken in een politiek-bestuurlijke omgeving aan complexe vraagstukken waar veel stakeholders bij betrokken zijn. Door onze taak als beheerder van het basispakket van de zorgverzekering hebben wij een unieke positie in de zorg. We staan midden in de maatschappij en we zijn continu in ontwikkeling. Dat maakt werken bij ons uitdagend en interessant. Bij ons werken ongeveer 500 mensen. Onze medewerkers zijn deskundig, gedreven, betrokken en er is een open sfeer waar collega’s elkaar graag willen helpen.
Wij werken er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Dat is belangrijk. Niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst, zodat onze kinderen en kleinkinderen kunnen blijven rekenen op goede zorg. – Willemijn, Programmamanager Zorginstituut Nederland
In onze organisatie krijg je veel eigen verantwoordelijkheid. Met ontwikkeltrajecten, opleidingen en cursussen en toegang tot een loopbaanadviseur kun jij je carrière bij ons op jouw manier vormgeven. Maandelijks organiseren we bijeenkomsten waarin je ook buiten je eigen werkgebied kan leren. Daarnaast zijn er regelmatig informele borrels en activiteiten.
Bekijk de video om een indruk te krijgen van onze organisatie.
Goedemorgen! Hoi, ik ben Jaimy en ik werk bij Zorginstituut Nederland. Bij ons werken we er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Maar als we willen dat goede zorg voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen...
Kom bij ons werken! En werk mee aan de toekomst van goede zorg. Bij ons heb je veel vrijheid in waar, wanneer en hoe je jouw werkdag invult. Zo werk ik bijvoorbeeld 2 dagen vanuit ons kantoor hier in Diemen. En de rest vanuit huis, of een andere locatie. Ons kantoor is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Zo ligt het pal naast station Diemen-Zuid. Het is maar een minuut lopen!
In ons kantoor zijn er volop mogelijkheden om in contact met anderen....of stil te kunnen werken. Ook hebben we een mooi restaurant waar je lekker en gezond kunt lunchen. Eet smakelijk!
Samenwerken is heel belangrijk in ons werk. Met collega's en zorgorganisaties is er veel contact. Iedereen is bereid om elkaar te helpen. We vinden het ook belangrijk om elkaar regelmatig fysiek te ontmoeten. Waarbij je brainstormt over projecten, elkaar inspireert of gewoon even bijkletst.
We werken hard, maar natuurlijk maken we ook tijd voor gezelligheid en ontspanning.
Zo. Ik hoop dat jullie een goede indruk hebben gekregen van het reilen en zeilen hier bij het Zorginstituut.
Wil je meer weten over het werken hier bij het Zorginstituut? Kijk dan op onze website.
Overige arbeidsvoorwaarden
Voor onze medewerkers geldt de CAO Rijk. Naast een goed salaris ontvang je van ons:
een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris*;
reiskostenvergoeding;
thuiswerkvergoeding;
een budget om je thuiswerkplek optimaal in te richten;
opleidingsmogelijkheden en studiekostenvergoedingen;
ABP-pensioenvoorziening;
28 vakantiedagen en de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen;
aantrekkelijke verlofregelingen;
de mogelijkheid om compensatie-uren op te bouwen, hiermee kun je de uren die je wekelijks meer maakt flexibel inzetten als verlofuren op een ander moment;
laptop en telefoon;
hybride werken waarbij ons werk leidend is, hierover ga je in gesprek met jouw team;
toegang tot een breed aanbod van online trainingen en een loopbaanadviseur voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
*Dit kun je inzetten zoals jij dat wilt. Je kunt je IKB laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaalvriendelijk doel, zoals een fiets, bedrijfsfitness of werkgerelateerde opleiding.
Wie zijn wij
Het Zorginstituut heeft een wettelijk opgedragen takenpakket en valt als zelfstandig bestuursorgaan onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Onze kerntaak is ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland nu en in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Daarom is het belangrijk dat uit de basisverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. We werken veel samen met andere partijen zoals de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), autoriteiten in binnen- en buitenland, beroepsgroepen, patiënten- en consumentenorganisaties, onderzoekscentra en ziekenhuizen.
Het Zorginstituut staat voor verbinden, inspireren en richting geven. Wij werken aan een organisatiecultuur waarin diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid centraal staat. Wij geloven dat talent zich veilig kan ontwikkelen door ruimte te bieden aan de verschillen van mensen. Wij werken continu aan een omgeving waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn. Het is belangrijk dat verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis samenkomen. Als de verschillende manieren waarop mensen naar iets kijken worden samengebracht, zien wij mooie dingen ontstaan. Zoals meer creativiteit en innovatie, betere resultaten en breder draagvlak voor onze belangrijke maatschappelijke taak.
We willen dat dit onderwerp leeft in onze organisatie. Daarom delen we regelmatig DIG-tips op ons intranet, hebben we toegang tot lezingen van de Diversity Academy vanuit het ministerie en bieden we trainingen aan om te selecteren zonder vooroordelen. Op en rond Diversity Day organiseren we activiteiten. Daarnaast maken we werk van onze inspanningsverplichting om medewerkers met een arbeidsbijzonderheid aan te nemen. En we zijn ons ervan bewust dat we nog meer kunnen doen op het gebied van DIG. Hiervoor zijn reflectie, integriteit en concrete acties nodig. Kom je bij ons werken en heb je een idee voor DIG? Dan vind je al snel aanmoediging om het te gaan doen!
Een baan waar ik inhoudelijk uitgedaagd kan worden, maar ook maatschappelijk iets kan bijdragen. Die combinatie vind ik bij het Zorginstituut. – Ly, adviseur
Stage lopen bij het Zorginstituut
Het Zorginstituut biedt af en toe stageplekken aan voor mbo-, hbo- of wo-studenten. Een stage bij het Zorginstituut kan bij verschillende organisatieonderdelen als zorg, financiën, rechten, onderzoek, ict of communicatie. Een stage kan bijvoorbeeld gaan over de ‘duurzaamheid van radiotherapie’ tot het onderzoeken van ‘arbeidsaantrekkelijkheid voor jonge werknemers’.
Het Zorginstituut heeft vooralsnog geen standaard stage-aanbod beschikbaar. Heb je interesse in een stage bij het Zorginstituut, stuur dan een e-mail naar PostbusP&O@zinl.nl. Geef een korte toelichting op je opleiding, wat voor stage je zoekt en welke opdracht je wilt uitvoeren.