De gezondheidszorg in Nederland is een van de beste in de wereld. Het Zorginstituut werkt er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Daarom is het belangrijk dat uit het basispakket van de zorgverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. Hierin staan we voor een grote maatschappelijke opgave. Want als we willen dat de zorg ook in de toekomst voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen. Kom bij ons werken en lever jouw bijdrage aan deze uitdaging.
Ga de uitdaging aan
De toegankelijkheid van de zorg staat onder druk. De vraag naar zorg stijgt sneller dan het aanbod. We worden ouder, er komen steeds meer dure medicijnen en ook de kosten voor langdurige zorg stijgen. Dit vraagt om scherpe keuzes. Passende zorg is een manier van samenwerken om ervoor te zorgen dat iedereen ook in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Dat doen we samen met alle partijen om ons heen. Denk aan zorgaanbieders, zorgverzekeraars, universiteiten en patiëntenverenigingen.
Wij zoeken regelmatig bevlogen mensen die een bijdrage aan ons werk willen leveren. Denk bij ons werk aan het beoordelen van geneesmiddelen op vergoeding uit het basispakket. Of onderzoeken wat zorgpartijen, patiëntengroepen en verzekeraars onder kwalitatief goede zorg verstaan en hoe we dat kunnen monitoren. Hoe we zorgdata kunnen verwerken en ontsluiten voor andere partijen. Maar ook hoe we administratieve lasten voor zorgverleners kunnen verminderen, door onder andere de informatie-uitwisseling tussen zorgpartijen te verbeteren.
Hiervoor zoeken we mensen die oplossingsgericht zijn en sterk zijn in netwerken en mensen met elkaar in verbinding brengen. Ben je nieuwsgierig en kijk je met een open blik naar je werk? Dan pas je goed bij ons! Wij hebben regelmatig vacatures. Houd deze pagina dus in de gaten.
Openstaande vacatures
Op dit moment hebben we de volgende vacatures.
Als administratief mederweker ga je aan de slag bij binnen het subteam Programmasturing, dat valt onder het programma KIK-V en team GidZ. Het team Programmasturing waarin jij komt te werken bestaat uit 3 personen, waarbij jij ondersteunende werkzaamheden uitvoert. Je maakt verschillende documenten op: overeenkomsten en verlengings- en beëindigingsbrieven voor alle inkoopvraagstukken. Hierbij heb je oog voor detail en zie je niks over het hoofd. Daarnaast beheer je de gezamenlijke mailbox en agenda. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat alle maandelijkse afspraken voor jouw team worden ingepland. Je verwerkt facturen die binnenkomen in het systeem en verwerkt deze gegevens ook in de begrotingen. Ook heb je veel contact via e-mail en telefoon met andere ondersteunende afdelingen van het Zorginstituut én externe medewerkers, voor het bijhouden van de urenregistratie van personeel.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 24-28 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.734,10 en € 3.529,72 bruto per maand (schaal 7 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding. Per 1 juli 2024 wordt het salaris verhoogd met 8,5%.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,50% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt ervaring in een ondersteunende of administratieve functie.
Je kunt flexibel werken; je schakelt tussen verschillende werkzaamheden en activiteiten.
Je kunt jezelf snel systemen aanleren en hebt ervaring met Microsoft Office.
Je bent communicatief vaardig, in woord en geschrift. Je beheerst de Nederlandse taal.
Je werkt nauwkeurig. Bij het opmaken van een overeenkomst zie jij de kleinste details niet over het hoofd.
Als managementondersteuner bij team Businessapplicatie & IT Services (BIS) van het Zorginstituut houd je je zich bezig met het ondersteunen van de manager en de collega’s binnen het team. Het team voert taken uit rondom het beheer van applicaties en IT-diensten. Dankzij jou loopt binnen ons team alles op rolletjes! Je hebt een faciliterende en secretariële rol voor werkzaamheden rondom bijeenkomsten en vergaderingen. Hiervoor ben je vooral bezig met plannen, organiseren, agenda en stukken doorsturen, notuleren. Verder verzorg je het agendabeheer, de organisatie van teamaangelegenheden en diversie administratieve taken ter ondersteuning van de teammanager. Daarnaast zorg je ook voor een zorgvuldig documentbeheer en licentiebeheer
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 24-32 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.866,04 en € 3.564,01 bruto per maand (schaal 6 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,50% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je bent mensgericht, nauwkeurig, klantvriendelijk en weet te verbinden.
Je hebt ruime ervaring met secretariële werkzaamheden en het ondersteunen van het management.
Je bent initiatiefrijk, zoekt graag de samenwerking op en je hebt kennis over en ervaring met tools voor online vergaderen, tools voor het uitzetten van enquêtes en alle Office-producten.
Je hebt minimaal mbo-werk- en denkniveau.
Je hebt sociale vaardigheden, om de brug te vormen tussen medewerkers van het team en collega's van het Zorginstituut.
Je bent flexibel en kunt initiatiefrijke oplossingen te bedenken.
Je hebt goede communicatieve vaardigheden, in woord en geschrift.
Je kunt nauwkeurig werken en hebt oog voor kwaliteit en detail.
Je hebt cijfermatig inzicht; je kunt financiële overzichten bewaken en werken met Excel.
Als adviseur data ben je een sleutelfiguur in het team Data & Zorgfinanciering. Je hebt een cruciale rol bij het professionaliseren en naar een hoger niveau te van onze datamanagementprocessen. Je draagt direct bij aan onze missie als strategisch adviseur, projectleider en specialist datamanagement. Met als doel een optimaal functionerende informatievoorziening pak je knelpunten en risico's in onze huidige processen proactief aan en implementeert de Plan-Do-Check-Act-cyclus om continue verbetering te waarborgen. In nauwe samenwerking met interne en externe belanghebbenden en vooral met het team CIO Office werk je aan de verdere ontwikkeling en implementatie van onze datastrategie, gericht op waarborgen van datakwaliteit en -integriteit en het garanderen van dataveiligheid.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 4.691,71 en € 6.907,67 bruto per maand (schaal 12 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal academisch werk- en denkniveau en een opleiding in een relevant vakgebied, zoals informatica of informatiemanagement.
Je hebt 3-5 jaar relevante werkervaring.
Je hebt aantoonbare ervaring en expertise op het gebied van datamanagement met kennis van DAMA DMBOK.
Je kunt analytisch denken en bent in staat om complexe problemen op te lossen door deze vanuit verschillende invalshoeken te analyseren.
Je toont eigenaarschap en neemt verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het werk van begin tot eind.
Je bent communicatief vaardig, onderzoekt de wensen van de klant en schakelt met stakeholders over het oplossen van problemen;
Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift.
Als informatie- en contentspecialist bij het Zorginstituut beantwoord je snel, juist en begrijpelijk vragen over de Zorgverzekeringswet, Wet langdurige zorg, medicijnkosten én over de kwaliteitstaken van het Zorginstituut. Je stemt de antwoorden af op de context van de vraagsteller en houdt rekening met de externe effecten. Je signaleert misstanden en onduidelijkheden in beleid, bespreekt deze en zet ze door naar de inhoudelijke teams. Ook doe je verbetervoorstellen op basis van signalen vanuit vraagstellers en geef je voorlichting aan diverse stakeholders over de taken van het Zorginstituut. Daarbij ben je eerste aanspreekpunt voor onder andere burgers, professionals, zorgaanbieders, patiëntenorganisaties, zorgverzekeraars en gemeenten. Je signaleert onduidelijkheden in beleid en maakt deze bespreekbaar in de verantwoordelijke teams. Ook identificeer je procesverbeteringen en zorg je voor de doorvoering daarvan.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 3.404,39 en € 5.389,87 bruto per maand (schaal 10 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal hbo-werk- en denkniveau.
Je hebt ervaring met het beantwoorden van vragen.
Je hebt kennis van en ervaring met het toepassen van de wet- en regelgeving (Zvw, Wlz) in de gezondheidszorg. Dit is een pre.
Je bent klantgericht; je kan goed luisteren en hebt goede uitdrukkingsvaardigheden, in woord en geschrift en in het Nederlands én Engels.
Je bent analytisch; je maakt makkelijk onderscheid tussen hoofd- en bijzaken.
Je kunt accuraat werken; je houdt overzicht en bent zorgvuldig in je onderzoek, beantwoording en documentatie.
Je handelt proactief; je draagt uit eigen beweging ideeën of oplossingen aan en onderneemt actie, zonder aansporing van anderen.
Je bent organisatiesensitief; je herkent gevoeligheden en risico’s en handelt hiernaar. Je volgt relevante ontwikkelingen binnen én buiten de organisatie.
Als bestuursondersteuner start je je dag met een overleg met de bestuurder over de agenda van die week: hoe ziet de week eruit en wat heeft prioriteit? Vervolgens heb je contact met het secretariaat van Zorgverzekeraars Nederland (ZN) of het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) om een bestuurlijk overleg te plannen. Daarna ga je samen met een collega aan de slag met de voorbereiding van de besluitvorming van de Raad van Bestuur (RvB) en verwerk je alle uitnodigingen, brieven en ingekomen stukken. Tussendoor kun je gebeld worden met verzoeken voor afspraken en vragen. Je werkt afwisselend op kantoor en thuis. Op de maandag lunch je samen met je collega’s en praten we bij over alles wat er speelt binnen het team.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 2.734,10 en € 3.529,72 bruto per maand (schaal 7 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding. Per 1 juli 2024 wordt het salaris verhoogd met 8,5%.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt minimaal een afgeronde mbo-opleiding, zoals officemanagement.
Je hebt minimaal 2-5 jaar ervaring binnen het complexe stakeholdersveld op directieniveau.
Je hebt minimaal 2-5 jaar aantoonbare ervaring met administratief en secretarieel werk.
Je toont eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor de uitvoering van het werk van begin tot eind.
Je kunt plannen en organiseren: je zorgt ervoor dat de benodigde mensen en middelen op het juiste moment beschikbaar zijn.
Je werkt accuraat: je houdt overzicht en werkt precies en zorgvuldig in agendabeheer en dossiervorming.
Je werkt mensgericht: je zoekt samen met de bestuurder naar de best passende oplossing en reageert snel en correct in contact intern en extern.
Als medisch adviseur bij het Zorginstituut werk je aan het toekomstbestendig maken van de medisch-specialistische zorg in Nederland. Samen met het team richt je je in het bijzonder op toekomstbestendige zorg voor mensen met kanker en mensen met hart- en vaatziekten. Je verbindt vraagstukken uit de medische praktijk en maatschappelijke opgaven door risico’s voor de zorg te identificeren en te vertalen naar strategisch relevante onderwerpen voor het Zorginstituut. Je volgt de implementatie van passende zorg en je zorgt ervoor dat de afspraken over passende inzet van zorg opgevolgd worden. Je werkt nauw samen met collega's en belanghebbenden en voert gesprekken met zorgprofessionals, zorgverzekeraars, patiëntvertegenwoordigers en burgers. Ook adviseer je interne collega’s over medisch-inhoudelijke zaken. Je vindt het daarom leuk om te verkennen, stapt gemakkelijk op mensen af, durft je uit te spreken en met nieuwe ideeën en met voorstellen te komen.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 16 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 5.864,55 en € 8.550,40 bruto per maand (schaal 14 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibele werktijden voor een goede werk-privé balans, 28 vakantiedagen, aantrekkelijke verlofregelingen en een ABP-pensioenvoorziening.
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt een specialisatie tot medisch specialist afgerond.
Je hebt ervaring met werken aan maatschappelijke opgaven en de strategische doelstellingen van passende zorg.
Je hebt inzicht in het zorglandschap en de rollen en verantwoordelijkheden van de zorgpartijen.
Je hebt een relevant netwerk en maakt er actief werk van om dit te onderhouden en uit te breiden.
Je kunt samenwerken en verbinden in een dynamische omgeving.
Je neemt graag initiatief.
Het is een pré als je aantoonbare werkervaring hebt opgedaan binnen cardiologische zorg, omdat het team Medisch-Specialistische Zorg zich in het bijzonder inzet voor mensen met hart- en vaatziekten.
Als financieel controller werk je mee aan de totstandkoming van de kwartaal- en jaarverslagen over het Zorgverzekeringsfonds (Zvf) en het Fonds langdurige zorg (Flz). Je schrijft mee aan de financieel verslagen, maakt verantwoordingsoverzichten, beoordeelt balansdossiers, analyseert rapportages en accountantsverklaringen van ketenpartners en toezichthouders en beantwoordt vragen van de accountant. Je draagt bij aan het periodiek monitoren en rapporteren over risico’s in het administratieve proces en over de volledigheid van de fondsenadministratie. Daarnaast ben je betrokken bij het adviseren van ketenpartners (Belastingdienst, SVB, CAK, NZA, zorgkantoren, zorgverzekeraars, ministerie van VWS) over de rechtmatige uitvoering van hun taken voor de fondsen en de verantwoordingseisen. Vanwege de bijzondere positie van de twee fondsen zijn gaat om complexe en unieke vraagstukken, bijvoorbeeld de catastroferegeling voor COVID-19. Dit vereist een goed denkvermogen en frequent overleg met de accountant en ketenpartners.
Wij bieden jou
Een maatschappelijk waardevolle functie voor 32-36 uur per week met een arbeidsovereenkomst voor 1 jaar. Als het je bevalt bij het Zorginstituut en je naar tevredenheid functioneert, dan krijg je daarna een vast dienstverband.
Een salaris tussen € 4.024,11 en € 6.110,94 bruto per maand (schaal 11 CAO Rijk) bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 16,5% van je salaris, dat het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering bevat. Het IKB kun je naar eigen wens laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals een fiets voor woon-werkverkeer, bedrijfsfitness of een werkgerelateerde opleiding.
Flexibel werken (zelf uren indelen en werken vanuit kantoor of huis).
Aantrekkelijke overige arbeidsvoorwaarden.
Wij zoeken jou
Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding bedrijfseconomie, accountancy, economie of soortgelijke opleiding en affiniteit voor finance & control.
Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het opstellen van financiële verslaggeving, bij voorkeur in het publieke domein, en hebt kennis van de hiervoor relevante rapportage-eisen.
Ervaring met rechtmatigheidsvraagstukken is een pre.
Je bent sterk in plannen en organiseren.
Je kunt mondeling en schriftelijk goed in het Nederlands communiceren.
Je bent analytisch, zodat je de verslagen van de ketenpartners juist kunt interpreteren en verwerken.
Werken bij het Zorginstituut betekent op beleidsniveau bijdragen aan het goed en toegankelijk houden van de zorg. We werken in een politiek-bestuurlijke omgeving aan complexe vraagstukken waar veel stakeholders bij betrokken zijn. Door onze taak als beheerder van het basispakket van de zorgverzekering hebben wij een unieke positie in de zorg. We staan midden in de maatschappij en we zijn continu in ontwikkeling. Dat maakt werken bij ons uitdagend en interessant. Bij ons werken ongeveer 500 mensen. Onze medewerkers zijn deskundig, gedreven, betrokken en er is een open sfeer waar collega’s elkaar graag willen helpen.
Wij werken er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Dat is belangrijk. Niet alleen voor nu, maar ook voor de toekomst, zodat onze kinderen en kleinkinderen kunnen blijven rekenen op goede zorg. – Willemijn, Programmamanager Zorginstituut Nederland
In onze organisatie krijg je veel eigen verantwoordelijkheid. Met ontwikkeltrajecten, opleidingen en cursussen en toegang tot een loopbaanadviseur kun jij je carrière bij ons op jouw manier vormgeven. Maandelijks organiseren we bijeenkomsten waarin je ook buiten je eigen werkgebied kan leren. Daarnaast zijn er regelmatig informele borrels en activiteiten.
Bekijk de video om een indruk te krijgen van onze organisatie.
Goedemorgen! Hoi, ik ben Jaimy en ik werk bij Zorginstituut Nederland. Bij ons werken we er namens de overheid aan dat iedereen in Nederland toegang heeft tot goede zorg. Maar als we willen dat goede zorg voor iedereen toegankelijk blijft, moet er nu iets veranderen...
Kom bij ons werken! En werk mee aan de toekomst van goede zorg. Bij ons heb je veel vrijheid in waar, wanneer en hoe je jouw werkdag invult. Zo werk ik bijvoorbeeld 2 dagen vanuit ons kantoor hier in Diemen. En de rest vanuit huis, of een andere locatie. Ons kantoor is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Zo ligt het pal naast station Diemen-Zuid. Het is maar een minuut lopen!
In ons kantoor zijn er volop mogelijkheden om in contact met anderen....of stil te kunnen werken. Ook hebben we een mooi restaurant waar je lekker en gezond kunt lunchen. Eet smakelijk!
Samenwerken is heel belangrijk in ons werk. Met collega's en zorgorganisaties is er veel contact. Iedereen is bereid om elkaar te helpen. We vinden het ook belangrijk om elkaar regelmatig fysiek te ontmoeten. Waarbij je brainstormt over projecten, elkaar inspireert of gewoon even bijkletst.
We werken hard, maar natuurlijk maken we ook tijd voor gezelligheid en ontspanning.
Zo. Ik hoop dat jullie een goede indruk hebben gekregen van het reilen en zeilen hier bij het Zorginstituut.
Wil je meer weten over het werken hier bij het Zorginstituut? Kijk dan op onze website.
Overige arbeidsvoorwaarden
Voor onze medewerkers geldt de CAO Rijk. Naast een goed salaris ontvang je van ons:
een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je salaris*;
reiskostenvergoeding;
thuiswerkvergoeding;
een budget om je thuiswerkplek optimaal in te richten;
opleidingsmogelijkheden en studiekostenvergoedingen;
ABP-pensioenvoorziening;
28 vakantiedagen en de mogelijkheid om verlofuren bij te kopen;
aantrekkelijke verlofregelingen;
de mogelijkheid om compensatie-uren op te bouwen, hiermee kun je de uren die je wekelijks meer maakt flexibel inzetten als verlofuren op een ander moment;
laptop en telefoon;
hybride werken waarbij ons werk leidend is, hierover ga je in gesprek met jouw team;
toegang tot een breed aanbod van online trainingen en een loopbaanadviseur voor je persoonlijke en professionele ontwikkeling.
*Dit kun je inzetten zoals jij dat wilt. Je kunt je IKB laten uitbetalen, omzetten in verlofuren of besteden aan een fiscaalvriendelijk doel, zoals een fiets, bedrijfsfitness of werkgerelateerde opleiding.
Wie zijn wij
Het Zorginstituut heeft een wettelijk opgedragen takenpakket en valt als zelfstandig bestuursorgaan onder de verantwoordelijkheid van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Onze kerntaak is ervoor te zorgen dat iedereen in Nederland nu en in de toekomst toegang houdt tot goede verzekerde zorg. Daarom is het belangrijk dat uit de basisverzekering alleen behandelingen worden vergoed, waarvan vaststaat dat deze écht werken en passen bij wat de patiënt nodig heeft. We werken veel samen met andere partijen zoals de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), de Inspectie voor Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), autoriteiten in binnen- en buitenland, beroepsgroepen, patiënten- en consumentenorganisaties, onderzoekscentra en ziekenhuizen.
Het Zorginstituut staat voor verbinden, inspireren en richting geven. Wij werken aan een organisatiecultuur waarin diversiteit, inclusiviteit en gelijkwaardigheid centraal staat. Wij geloven dat talent zich veilig kan ontwikkelen door ruimte te bieden aan de verschillen van mensen. Wij werken continu aan een omgeving waarin iedereen zichzelf mag en kan zijn. Het is belangrijk dat verschillende perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis samenkomen. Als de verschillende manieren waarop mensen naar iets kijken worden samengebracht, zien wij mooie dingen ontstaan. Zoals meer creativiteit en innovatie, betere resultaten en breder draagvlak voor onze belangrijke maatschappelijke taak.
We willen dat dit onderwerp leeft in onze organisatie. Daarom delen we regelmatig DIG-tips op ons intranet, hebben we toegang tot lezingen van de Diversity Academy vanuit het ministerie en bieden we trainingen aan om te selecteren zonder vooroordelen. Op en rond Diversity Day organiseren we activiteiten. Daarnaast maken we werk van onze inspanningsverplichting om medewerkers met een arbeidsbijzonderheid aan te nemen. En we zijn ons ervan bewust dat we nog meer kunnen doen op het gebied van DIG. Hiervoor zijn reflectie, integriteit en concrete acties nodig. Kom je bij ons werken en heb je een idee voor DIG? Dan vind je al snel aanmoediging om het te gaan doen!
Een baan waar ik inhoudelijk uitgedaagd kan worden, maar ook maatschappelijk iets kan bijdragen. Die combinatie vind ik bij het Zorginstituut. – Ly, adviseur
Stage lopen bij het Zorginstituut
Het Zorginstituut biedt af en toe stageplekken aan voor mbo-, hbo- of wo-studenten. Een stage bij het Zorginstituut kan bij verschillende organisatieonderdelen als zorg, financiën, rechten, onderzoek, ict of communicatie. Een stage kan bijvoorbeeld gaan over de ‘duurzaamheid van radiotherapie’ tot het onderzoeken van ‘arbeidsaantrekkelijkheid voor jonge werknemers’.
Het Zorginstituut heeft vooralsnog geen standaard stage-aanbod beschikbaar. Heb je interesse in een stage bij het Zorginstituut, stuur dan een e-mail naar PostbusP&O@zinl.nl. Geef een korte toelichting op je opleiding, wat voor stage je zoekt en welke opdracht je wilt uitvoeren.