Welke keurmerken zijn er in de zorg en zorg-ICT?
Het boek ‘Keurmerken, certificaten en kwaliteitsverklaringen in de zorg’ biedt een praktisch overzicht van 75 kwaliteitsverklaringen.
Streven naar meer kwaliteit
In de zorg en zorg-ICT-branche streven steeds meer zorginstellingen en zorgverleners naar een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau van hun dienstverlening, producten en organisatie. Voor uw beeldvorming: de afgelopen vijf jaar zijn er gemiddeld acht kwaliteitsverklaringen, zoals keurmerken, erkenningen, certificaten en kwaliteitszegels, per jaar bijgekomen die iets met zorg en ICT te maken hebben.
Kwaliteitsverklaringen in kaart gebracht
In het boek ‘Keurmerken, certificaten en kwaliteitsverklaringen in de zorg’ dat samen met experts uit de gezondheidszorg is geschreven, zijn 75 kwaliteitsverklaringen van producten, diensten, instellingen en managementsystemen die er nu rond zorg en ICT te behalen zijn. Van elke kwaliteitsverklaring zijn de eisen, beoordeling, eigenaar en kosten in kaart gebracht.
Co-creatie
Het boek is een co-creatie van Nictiz en het Kwaliteitsinstituut van het CVZ. Ook sluit het boek aan op het gemeenschappelijk doel van beide organisaties: de kwaliteit van de in Nederland geleverde zorg te helpen verbeteren.
Papieren en digitale versie
Het boek ‘Keurmerken, certificaten en kwaliteitsverklaringen in de zorg’ is beschikbaar als gedrukte en als digitale uitgave (een bladerbare PDF).